Hanne Langels

Fick ett mail av dietiststudenten Hanna Olvenmark, som hjälper oss med vår diet.
Kopierar in lite av det hon skrev. Så mycket ska jag försöka få i mig framöver!
Jag kommer verkligen gå omkring proppmätt hela tiden! Idag får jag ingen tid över för träning, utan jobbar 18.30.
Men imorgon ska jag försöka dra mig till gymmet.

EN BRA DAG FÖR HANNE LANGELS

07.15 Frukost: 1,5 portion havregrynsgröt, 2 dl mjölk, 1 banan, 1 smörgås med kalkon och margarin.

09.30 Mellanmål: Smörgås med en halv mosad avokado


12.00 Lunch: 1 portion pasta/bulgur/ris/potatis (1/3 av tallriken) + 2 dl sallad + 2 dl köttfärssås ( 1/3 del av tallriken ) + 1 knäckebrödskiva med margarin + 1 frukt 

15.00 Mellanmål Yoghurt/ fil med musli och 1 frukt


18.00 Middag likt lunchen i mängder. Även om du kommer hem sent behöver du äta en middag med de mängderna..
Ex blodpuddingsmiddag : 3 skivor blodpudding, 1 msk lingonsylt, 1 knäckebröd med margarin, 2 dl rivna morötter, 1 mandarin.


21:00 Kvällsfika Smoothie på ½ banan, 2 dl bär, 2 dl yoghurt + 1 kokt ägg

Du kanske tycker att detta ser mycket ut, men det är faktiskt vad din kropp behöver för att inte den ska hamna i negativ energibalans och/eller näringsbrist. Genom att äta såhär minskar du även ditt sötsug eftersom det är kroppens och hjärnans sätt att signalera att den inte är riktigt nöjd.

En kropp och hjärna som inte får tillräckligt med energi kan visa det genom på olika sätt på humöret att man blir trött, ledsen, lättpåverkad för stress. Man kan t o m känna att man inte har lust med någonting ,och att man helst bara vill ligga och sova. Förutom att man får symtom som kan påverka humöret kan kroppen påverkas på andra sätt som att man får ett sämre immunförsvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0