Hanne Langels

Jag har två saker jag lärt mig förra veckan, som jag vill dela med mig av!

  1. Att springa sliter inte på benen, utan varje stöt du får vid nedtram stärker ditt skelett vilket är till din  förmån när du blir äldre.
  2. Se till att gymma rätt! Jag har lyckats få riktigt ont i min svank för att "jag trodde" att jag gjorde rätt.
    Se till att ha en tränare som visar hur man gör saker.
    Jag har använta vikter på fel sätt och därefter fått lite ont i svanken, men det håller på att gå över.


    Det var mina två tips. Nu börjar vardagen igen efter en veckas höstlov. Under lovet har jag fuskat lite, gymmat en gång, varit ute och sprungit en gång och simmade i en helt timma i lördags. Min pappa fyllde år i lördags, och då åt jag lite tårta och en väldigt god middag. Det får man unna sig på speciella tillfällen. Nu när jag är tillbaka i skolan igen ska jag ta tag i träningen ordentligt. Idag ska jag gymma och avsluta med lite simning. Jag har letat fram min MP3, det är alltid mycket skönare att springa och gymma med bra musik i öronen. Imorgon är vi lediga från skolan, då ska jag Mikaela och Rebecca ta oss en omgång på gymmet tillsammans. Kanske till och med kommer lite bilder då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0