Hanne Langels

Igår körde jag bara kondition på gymmet. Sprang fem kilometer, det gick helt okej, inte lika bra tider som förr om åren men en helt ok tid. Dock tycker jag att det är jätte tråkigt att springa på springband. Visst, det är skönt att slippa springa utomhus och dra in massa kalluft i lungorna men man kommer som ingen vart på springbanden. Jag och mamma satt just och hade en disskusion om hur man borde utveckla springbanden.

Man borde göra en slags TV eller att man har på sig ett par glasögon och kan välja olika landskap man vill springa i, så om jag väljer typ "skogsväg" så ser man en "skogsvägen" i dom här "glasögonen" och banden kanske lutar ibland då det blir en backe osv på vägen. Känner man sig tävlingsinriktad och vill slå en speciell tid så ställer man in bandet på "tävling" och kan välja en motståndare med olika bra tider, och så ser man motståndaren, publiken och springbanan. Slår man den tiden man valt att man vill slå så springer man om "motståndaren" om inte så kommer han i mål först. Jag tycker att det låter superkul! Då hade säker alla villa springa på springband istället för att gå på bio!

Hur som haver, bort från drömmandet ett tag. Efter att jag sprungit mina fem kilometer så tog jag på mig badkläderna och simmade i 10 minuter. Dock var jag helt slut i kroppen så det var väldigt jobbigt att simma, speciellt då jag simmade ensam och inte hade någon som motiverade mig. Men det var skönt i alla fall, och idag har jag väldigt mycket träningsvärk i kroppen! Ska försöka dra mig till gymmet idag med, blir att springa en kortis då och sedan köra lite styrka.

Annars har jag ju börjat ändra mina grötvanor, istället för sylt, socker och smör har jag numera frukt på gröten.
Igår hade jag banan och äpple, idag hade jag kiwi. Tyckte nog mer om banan och äpple då det kändes lite "surt" att ha kiwi på gröten. Men smaken är som baken, man får testa sig fram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0