Rebecca Måndag 29/11 -10

Hallåhallå!
Fruktansvärt kallt i dessa dagar, jag tvingade nyss ut kroppen på en kvällsprommis med min vän Sofia i den -15 grader kalla håla jag bor i. Vilket vikingaliv man lever ibland...I fredags var jag iallafall hos dietiststudenten Hanna och fick mig lite tips och rådgivning. Bland annat kom vi fram till att jag ska börja skriva matdagbok, dvs. skriva upp allt jag äter på dagarna, vilka tider och lite reflektioner kring detta. Jag fick även lite tips på nyttigare alternativ till mellanmål och snacks som jag ska prova på, tex. olika smoothies, omeletter osv. Kan lägga ut nåt recept senare när jag har testat! Jag har redan bokat in ett nytt möte med Hanna då vi ska följa upp lite hur det har gått med dagboken osv. Jag och mina projektare ska även få en guidad shoppingtur i en mataffär och få ännu mera kostråd. Det blir spännande och lärorikt tror jag! Vi hörs /R 

För mer tips: http://matvett.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0