Hanne Langels

Jag och Mickan körde ett kort gympass i Tisdags. Dock är jag nöjd med det korta passet eftersom min kondition börjar komma tillbaka till mig! Det går snabbt att bygga upp den igen när man har grunden. Så det gick super på springbandet. Jag var nöjd och körde sen lite styrka.

Igår hade vi en tränare på gymmet som visade oss hur man använder maskinerna RÄTT.
Eftersom många gör fel, vilket då kan ge skador och det tar på fel muskler mm.
Något jag fick lära mig var riktiga situps. Jag har alltid trott att jag var stark i magen, kunnat göra sisådär 20 stycken utan att spy. Men nu visade han hur man egentligen gör, och tydligen så ska man inte alls häva upp sig så mycket som jag gjort, utan bara några centimeter upp och ned med bröstkorgen. Jag klarade kring fem, sen dog jag.

Närsta gympass, Torsdag har jag och Mikaela bestämt oss för att först gymma, och sedan simma. Tror ni att jag överlever? Jag behöver verkligen all styrka i världen för att inte sjunka till botten i basängen med min simstil, så jag är super nöjd om jag fixar en längd efter ett gympass.

Tänkte uppdatera lite med mitt välmående också, eftersom jag redan märkt en lite skillnad.
Jag har inte fått någon "magattack" sedan jag började med en nyttigare kost och uteslutit socker och sådant.
Jag sover även mycket bättre, beror nog delvis på mina fullbokade dagar, men nu sover jag en hel natt utan att kliva upp och och på toa stup i kvarten. Sen känns det givetvis mycket fräschare i kroppen när man tränar och äter nyttigt. Vi ska försöka få in lite bilder till nästa pass. Ha det bra så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0