Hanne Langels 5/10-10



Hej, Hanne här!

Jag är en väldigt aktiv tjej på ett väldigt stressat vis. Jag går i skola och jobbar, plus att jag har en häst som tar mycket av min tid. Mitt stora mål är att få ordning och reda, äta regelbundet och äta nyttigt, även att träna åtminstone tre gånger i veckan.

Mitt stora problem är nog matvanorna,vissa dagar äter jag jätte mycket sen kan det gå dagar då jag hoppar över väldigt många mål. Jag är jätte dåliga på att äta nyttigt och jag avskyr grönsallad. Det blir en utmaning bara att få i sig det.
Det är väldigt viktigt för mig att ha rutiner. Att lägga upp ett strikt tränings schema och en bra diet med endast fyra timmar mellan varje måltid, och att få allting att gå ihop är viktigt för mig. Min stress kommer av dåliga rutiner. Jag hoppas att detta projekt kommer att hjälpa mig att skaffa bra rutiner! Jag hoppas även att detta kommer att hjälpa mig att fokusera i skolan, då jag lätt blir väldigt rastlös och har svårt att sitta länge med något.

Ett annat faktum som påverkar mitt liv är min oerhört känsliga mage. Jag får kramper och så ont att jag svimmar ibland. Jag har hela mitt liv haft problem med detta. Vi har gått från att jag är allergisk till mina matvanor och just nu är det chocklad som är boven. Jag hoppas att införa en nyttig och regelbunden diet, med regelbunden träning ska hjälpa mig att bli av med detta problem.

Jag kommer att hålla mig till en "normal" kost. Alltså äta enligt tallriksmodellen (mycket sallad) och försöka undvika sötsaker förutom på julafton, födelsedagar och andra större event.
Jag kommer även att fokusera på träningen väldigt mycket.

Längd: 159,5 cm
Vikt: 52,2 kg
BMI: 20,4
Blodtryck: 121/69



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0