Mikaela Torsdag 10/2 -11

Idag var jag och Rebecca på Body Combat. Det var sjuukt jobbigt, men ganska kul! Eftersom det var första gången jag prövade på BC så var jag ingen direkt stjärna och kände mig stundtals lite dum. Men det gör å andra sidan inte så mycket!!
Nu är jag helt slut i min stackars kropp och kommer att göra en tidig kväll.

För er som inte vet vad Body Combat är låter jag Wikipedia beskriva det

"Body Combat (BC) är ett förkoreograferat non-contact, högintensivt 60 minuters gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som karate, kickboxning, taekwondo, capoeira, tai chi, kung fu och muay thai från Les Mills International på Nya Zeeland.
Musiken i Body Combat är intensiv och ofta i form av techno, Happy Hardcore, trance och hårdrock.
I Combat-låtarna så jobbar man med slag- (Jabb, Cross, Hook, och Uppercut) och sparkkombinationer (frontkick, back kick, sidekick och roundhouse kick) medan Power Training-låtarna är uppbyggda av enbart slag.

Over and out / Mikaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0