Hanne Langels

Jag har träningsvärk exakt överallt i min kropp! Den värsta på länge. Igår hade jag idrott, efter det for jag till gymmet med Rebecca och Mikaela. När jag kom hem tog jag en ridtur, och det var jobbigt för polle var jätte nervig! Idag har jag ridit och jobbat i stallet, sen har jag sparkat med min blinda hund, han drog och jag stod på sparken och sparkade, det var roligt men var helsvettig då jag kom in!

Har även handlat med min mamma idag. Vi stod bland bröden och flingorna jätte länge, och försökte hitta något gott och nyttigt.

Köpte dom här flingorna, jag tycker om dom jätte mycket! Sen köpte vi weetabix som var mycket myttigare än vad jag trodde!




Nu lagas det middag här hemma, seabream med ungspotatis och grönsaker.





Pappa har nyligen kommit hem från kina, han köpte med sig massa goda teer, som hela familjen blev hel förtjusta i. Ett te var en liten boll man släppte ned i te vattnet, och i vattnet vecklade den ut sig till en te blomma. Sen har han köpt ett grönt te. Det står i kylskåpet för vissa teer håller sig bättre där.
I kina äter man supernyttig mat också, det är mest grönsaker och rotfrukter, som är väldigt lätt tillagade, främst genom ångkokning eller lätt wokning. Man använder väldigt lite olja, inget smör, inget socker. Man använder allt som finns i naturen nästan t.ex. "lotusrot". Man äter väldigt lite kött, ibland lite strimlad biff eller fläskkött. Dom äter väldigt mycket lokal sötvattensfisk som är lättkokt. Maten i kina liknar inte alls den mat man får på kinarestauranger här i sverige.

pappa hade tagit en bild på en måltid.



En bild på teerna. Det ligger en sån där lite te boll ovanpå den gula förpackningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0