Hanne Langels

Jag var hos en sjukgymnast i veckan, angående min onda rygg. Jag måste jobba på min hållning! Har för korta bröstmuskler så har en tendens att skjyta fram mina axlar istället för att få med rakrygg och skjuta bak axlarna. Var även väldigt stel och hade dålig blodciekulation i bröstryggen. Min muskler kan inte slappna av, min stelhet kan delvis bero på att jag blev avkastad av en häst i slutet av sommaren och landade på ryggen, så musklerna och allt har dragit ihop sig. Jag har fått några övningar som ska hjälpa mina ryggmuskler att slappna av, och även öka rörligheten i min rygg. Ska lägga in de övningarna senare, det är bra övningar för allt! Det är viktigt att musklerna kan slappna av så man inte går helspänd hela tiden och får ont. Därför ska jag börja lägga mer tid på stretching efter träningen nu framöver!

Igår efter gymmet la jag ned 15min  på att strecha. Idag ska jag försöka få lite mer tid på det. Jag och Rebecca sitter just nu på waynes cofeé och dricker te. Vi ska sen dra på gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0