Mikaela Torsdag 7/4 -11

Godmorgon!

Jag som har sovmorgon till klockan ett hade hoppats på att få ligga och slummra länge under täcket, men icket. Första gången jag vaknade var klockan typ fem och när Ludde steg upp vid halv åtta gick det inte att somna om. Sover dåligt dels över att jag är stressad över mitt nya jobb (lite irrelevant), men sen har jag en sådan brutal jävla träningsvärk av bodypumpen att jag inte vet vars jag ska ta vägen. Det gör ont att sätta sig ner på en stol, det är dödligt smärtsamt att gå i trappor och det är så gott som omöjligt att sträcka ut armar och ben till deras fulla längd.
Dessutom gör det verkligen ont om någon rör i mig. Det kan jag inte påminna mig om att jag kännt förut. Ludde puttade till mitt lår när han klättrade ur sängen imorse, jag skrek rakt ut och knäade honom i magen. Av ren (smärt)reflex.

Nu skulle det ju kunna låta som att jag gnäller, men det gör jag inte (!). Det finns ju dessutom två sätt att tolka varför jag har träningsvärk. Antingen är det för att jag legat på latsidan i några veckor, eller så är det för att jag tog ut mig nå råjävulskt hårt i förrgår. Jag tror på kombinationen.
Känner mig i varjefall sjukt peppad, musklig och lite slimmad när jag ligger och latar mig i sängen. En bra kombination!
Nu tror jag inte att man kan ordbajsa mer om träningsvärk... Men åk på bodypump! He he

Förresten, till alla nya stjärnor (läsare) som inte riktigt har koll på varför tre random mediaelever vill att ni läser om när vi svettas på gymmet och äter grönsaker, så klicka här (så lät det i alla fall där och då). Jag förstår för övrigt att det är sjukt många läsare nu när vi är länkade från Midgårds alldeles egna hemsida!!


Ovanligt pigg tjej tuggandes på lite deppgröt

Min frukost - Deluxe deppgröt ("råa" havregryn och mjölk)

Over and out / Mikaela!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0