Beskrivning 29/9

Livet 2.0

Hej och Välkommen!
Du har hamnat på tidernas nyttigaste blogg. Nästan i alla fall.

Den här bloggen går ut på att vi, Hanne, Mikaela och Rebecca i samarbete med Medley ska föra anteckningar och uppdateringar om hur det är att gå från ett liv, med begränsad motion till att träna regelbundet och äta nyttigt.
Vi har träffat Ungdomsmottagningens dietist för en allmän vägledning och kommer att instrueras av en utbildad gyminstruktör från Medley när träningen börjar.

Vi gör detta som vårat projektarbete under vårt tredje år på Medialinjen, Midgårdskolan.
Vårat huvudmål med projektet är att se hur kroppen och psyket förändras genom att välja en sundare livsstil, men alla har vi våra egna individuella mål. Dessa kommer ni att kunna läsa om i våra personbeskrivningar.
Vi kommer till en början att äta efter tallriksmodellen men den 26 November ska vi åter träffa dietisten, då kommer vi att utformat en individuell diet.

Idag berättar vi sanningen om vårat onyttiga leverne och imorgon tar vi steget mot ett nyttigare liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag längtar till jag får träffa er igen och se hur det gått med inhandlingen av mat! Haha! Jag ska gå ut med min fina fido nu ses hare!

2011-04-06 @ 19:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0